Home > Blog-je-gezond > Hoeveel wc-papier gebruik jij?

Hoeveel wc-papier gebruik jij?

19 maart 2020
Hoeveel wc-papier gebruik jij?

Groepsimmuniteit, grenzen op slot, geen knuffels meer, zorgen voor anderen, onszelf gezond houden...
Al twijfel ik nog weleens over het laatste als ik zie welk soort schappen in de winkels regelmatig leeg zijn. En dan heb ik het niet over het toiletpapier...

Over toiletpapier gesproken...

Ik hoop niet dat al de mensen die zoveel toiletpapier in huis halen dat alleen gebruiken om hun bips af te vegen. Dan hebben ze wel degelijk een darm-spijsverteringsprobleem. Als je namelijk meer dan 2 velletje nodig hebt om je billen schoon te maken dan gaat er iets niet goed met je vertering.

Sterker nog, als je darmen soepeltjes en zonder een gezichtsvervormende uitwerking, met minimale druk die prachtige mooie sigaar met de echte poepbruine kleur voor je, eh, achter je neerlegt, en ook geen restjes achterlaat in je bilspleet, dan mag je jezelf een gouden medaille opspelden en de champagnefles ontkurken.  Dat is namelijk de 'purfect' stoelgang.

Vaag vermoeden dat er nu toch wat mensen bedenkelijk kijken, fronzen en zachtjes "jaja" uitspreken. Stiekem willen afhaken met lezen. Niet gek, omdat zo'n 90% van onze nederlandse bevolking dit ideale beeld niet, naja, hun darmen dan, kunnen creeëren.

Hoe dat komt?

Twee belangrijke redenen: je voeding en de conditie van je spijsvertering. Heb je er ooit bij stilgestaan dat het bizar is dat mensen wel hun billen moeten afvegen en dieren niet? En ook wij zijn 'zoogdieren'. We staan zover bij ons natuurlijke manier van leven, denken en doen vandaan dat dat voor veel mensen eigenlijk niet normaal in de oren klinkt. Toch hadden we in de oertijd echt geen toiletpapier.  "Maar ik eet gezond!" hoor ik heel vaak in mijn praktijk zeggen. Ja, misschien wel, maar misschien is het niet de juiste voeding voor jouw gestel, jouw lichaam.

Maar wat nu?

Tja, wat nu. Er kunnen namelijk een heleboel redenen zijn voor dit darmprobleem. De belangrijkste - wat ik tot nu toe uit ervaring weet - is een teveel aan koolhydraten (en ja, ook groente en fruit bevatten koolhydraten)een tekort aan eiwitten (en, ja, óók dierlijke eiwitten hebben we nodig!) een tekort aan water, aan vetten en een tekort aan kennis. (Maar daar kan ik jullie alvast wat mee helpen ;-))
Een geweldige mooie manier om je darmen en spijsvertering te helpen is aan de gang gaan met milde ketose. Eén van de zeer goed 'uitgedokterde' trajecten die ik daarvoor gebruik is 3Care. Naast heling van de darmen wordt je ook vetverbrander in plaats van suikerverbrander. Meer weten? Klik op mijn trajecten of blijf me volgen via mijn blogs, FB. en voeding-ABC  .

Bytheway, hebben jullie deze al gezien. In deze Corona tijden kan ik heel blij worden van z'n vette lach.

/media/uploads/file/VIDEO-2020-03-14-10-39-01.mp4

Toedels!

Meer weten over hoe ik jou kan helpen met je eetpatroon?
Neem direct contact op
© 2020 Ortho VoedingABC